كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
متون عمومي
متون عمومي
منو
همايش ها
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
شادمانه و سرزندگی از خصلت های جوان ایرانی است

شادمانه و سرزندگی از خصلت های جوان ایرانی است

 

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور بندر خمیر گفت: القای افسردگی در ذهن جوانان و سعی در نا امید کردن آنها از دستاوردهای دشمنان می باشد و این سخن سدی در برابر تلاش و کوشش است و افسردگی مانع اصلی فعالیت در جامعه می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور, سهیلا لشتغانی پور مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور بندر خمیر در گفتگو با خبرنگار لوار گفت: دوران جوانی یکی از فرصت های طلایی دوران زندگی است و توجه به توصیه های مقام معظم رهبری نسبت به جوانان بسیار مهم است که می فرمایدند: ابر قدرتهای رسانه ای دنیا اینبار به جای جنگ ابزاری، جنگ افکار را شروع کرده اند. امروز جنگ ما با دشمن جنگ سایتها و امواج ماهواره هاست و اینکه جوانان نباید فریب رسانه ها را بخورند و امروز مهمترین تلاش دشمن استفاده از پیشرفته ترین ابزارها و روش های ارتباطی فوق مدرن است و جوانان نباید تسلیم خواسته های دشمن شوند بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص عدم اتلاف وقت در شبکه های اجتماعی که یکی از مهمترین توصیه هاست ، اظهار داشت: جوان ایرانی باید مظهر شور و نشاط باشد اما استفاده غیر ضروری و زیاد از حد از شبکه های اجتماعی رخوت ، افسردگی و رکود را در جوان ایجاد می کند. جوان یک فرد سراسر انرژی و شور ونشاط و توانمند است و بعید است با این همه شور و نشاط به سمت افسردگی برود جوانان ما در بدترین شرایط ( دوران هشت سال دفاع مقدس ) ثابت کرده اند که می توانند با نشاط ترین ها باشند.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور بندر خمیر افزود: القای افسردگی در ذهن جوانان و سعی در ناامید کردن آنها از دستاوردهای دشمنان می باشد و این سخن سدی در برابر تلاش و کوشش است و افسردگی مانع اصلی فعالیت در جامعه می باشد.

لشتغانی پور در ادامه بیان کرد: جوانان ایرانی با توکل بر خدا ، اعتماد به نفس قوی و بنیه اعتقادی قوی و غیرت دینی اجازه هیچ گونه یاس و ناامیدی را نمی دهند . و ما از فرهنگ غنی برخورداریم و همچنین هنر، که مقدس ترین و مهم ترین راه بیان ارزش های اسلامی و انقلابی است. و خارج شدن هنر از چارچوب ارزش موجب ابتذال و بی بند و باری در جامعه می گردد و موسیقی می تواند بخشی از افکار جامعه ما و جوانان ما که دورن گرا و منزوی شده اند را به جامعه بر گرداند.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر فرهنگ ، موسیقی است. گفت: به موسیقی تا کنون آن طور که باید توجه نشده ، گاهی اوقات برخی از نگاه ها موسیقی را به حاشیه برده اند و نشاط وشادی با ابتذال متفاوت است . موسیقی اصیل این مرز و بوم از گذشته تا کنون وجود داشته، کنسرت نیز جز کوچکی از موسیقی است و تشخیص دردی بنام کمبود نشاط در میان جوانان و تجویز نسخه ای درمانی تحت عنوان رفع کمبود نشاط با برگزاری کنسرت ها صحیح نمی باشد. نشاط و شادی توام با ابتذال در جامعه ما جایگاهی ندارد جوانان ایرانی باید با معیار فرهنگ سنجیده شوند.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور بندر خمیر خاطر نشان کرد: شاخص مهم جوان ایرانی شاخص ارزشمند ومثبت است و شادمانه و سرزندگی از خصلت های جوان ایرانی می باشد. عنوان کردن هدف برگزاری اینگونه جشن ها و ایجاد شور و نشاط و رفع دغدغه های ذهنی جوانان اشتباه است.

لشتغانی پور راههای ایجاد نشاط و رفع دغدغه های جوانان را اینگونه بیان کرد: راههای ایجاد نشاط و رفع دغدغه های جوانان در عرصه تحصیلات تکمیلی، ایجاد گروه های واقعی ارتباط با صنعت و ارتباط با جامعه و محیط کسب و کار و کار آفرینی یکی از اقدامات نشاط در بین جوانان خواهد بود.

وی مهم ترین دغدغه جوان دانشجو را برآورده کردن نیازهای مالی و معیشتی و امنیت شغلی آینده عنوان نمود و اظهار داشت: استفاده از توانمندی جوانان در عرصه های مختلف و شناسایی فرصتها و چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب علمی و عملی است.با معرفی راهکارهای اجرایی و برگزاری دوره های مناسب آموزشی شغلی می توان سطح عملی جوانان را ارتقا داد و دغدغه ها پیش رو آنها را رفع نمود.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر