كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
متون عمومي
متون عمومي
منو
همايش ها
ورود
کاشت نهال حرا توسط کانون دانشجویی هلال احمر پیام نور بندرخمیر در سواحل خیج فارس

کاشت نهال حرا توسط کانون دانشجویی هلال احمر پیام نور بندرخمیر در سواحل خیج فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور بندرخمیر؛ مراسم روز درختکاری به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ظهر امروز در سواحل خلیج فارس برای توسعه جنگل های دریایی حرا  توسط دانشجویان کانون هلال احمر برگزار شد.


احمد زاهری درحاشیه کاشت نهال در روز درختکاری گفت: با توجه به اینکه جنگل های حرا به عنوان ذخیره گاه زیست کره زمین در جهان شناخته شده، حفاظت و توسعه از این جنگل برای تمامی شهروندان و مسئولین ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تعرض به انفال و سواحل جلوگیری شود، افزود: امروزه به علت سرعت تخریب منابع طبیعی و به ویژه ذخایر جنگلی، کاشت درخت و حفظ تمامی عرصه های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است.

رئیس دانشگاه پیام نور بندرخمیر اهمیت درخت و درختکاری را با توجه به نزدیک شدن فصل بهار برای سرسبزی و شادابی طبیعت بسیار مهم و موثر دانست و اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه ای همگانی بوده و تنها متوجه دولت و مسئولان و سازمان های محیط زیست، جهاد کشاورزی و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیست.

زاهری با بیان اینکه منابع طبیعی هدیه و نعمت الهی هستند، افزود: صیانت از جنگل یک وظیفه ملی است و در مجموع هدف از برگزاری چنین مراسم هایی ایجاد بستر مناسب، فرهنگ سازی در جامعه و ترغیب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای احیای فضاهای سبز و توسعه آنها است و بدون آگاهی دادن و آموزش همگانی در این زمینه نمی توان عرصه های منابع طبیعی را از آماج تهدید و تخریب در امان نگه داشت. 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر