كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
متون عمومي
متون عمومي
منو
همايش ها
ورود
برگزاری کارگاه آموزشی شناخت عشق و دلبستگی سالم و ناسالم در دانشگاه پیام نور بندرخمیر

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور بندرخمیر؛صبح امروز به همت امورفرهنگی دانشگاه، کارگاه آموزشی شناخت عشق و دلبستگی سالم و ناسالم توسط بتول ملایی مشاوره و استاد مدعو این دانشگاه در میان جمعی از دانشجویان برگزار شد.

ملایی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم جوانان در آستانه ازدواج ، چگونگی برخورد و نتیجه گیری درست در جهت انتخاب همسر دلخواه و شایسته می باشد اظهارداشت : آشنا نبودن جوانان و دانشجویان با مباحث بنیادی زندگی مشترک از جمله آسیب های ازدواج دانشجویی می باشد.


وی در ادامه جلسه گفت: انسان موجودی است که در هر سنی به محبت و عاطفه نیاز دارد.اما سوالی که مطرح میشود این است که عشق شما از چه نوعی است؟ دلبستگی یا وابستگی؟ در ابتدا لازم است تعریفی از وابستگی ارایه دهیم. وابستگی نوعی نیاز عاطفی و روانی به فرد دیگری است که بدون وجود او، فرد وابسته تعادل روانیش بهم میخورد و در زندگی دچار مشکل میشود. اما دلبستگی یعنی اینکه به فرد مقابل عشق می ورزیم ، دوستش داریم . در این حالت، بودن یا نبودن او در کنار ما احساس بسیار خوب یا بسیار بد به ما نمی دهد بلکه وجود او باعث حس رضایت در درون ما می شود. در دلبستگی احساس آرامش، امنیت، شادی و نشاط، استقلال و عزت نفس بالا وجود دارد اما در وابستگی حس ترس و دلهره، عدم امنیت، عدم احساس ارزشمندی وجود دارد.

احمد زاهری رئیس دانشگاه پیام نور بندرخمیر در حاشیه این جلسه هدف از برگزاری این کارگاه را اینگونه بیان داشت: عصر امروز، عصر دانایی است؛ و ما در این عصر از انسان اطلاعات محدودی داریم. اگرچه پیشرفت های زیادی در علم صورت گرفته است اما به دلیل پیچیده بودن انسان اطلاعات کمی موجود است. دانشجویان می بایست به مسائل اجتماعی و روانشناسی توجه ویژه داشته باشند و همانطور که بزرگان فرموده اند خویشتن سازی سودمندترین علم هاست.

وی گفت: اساس تمامی علوم به شناخت از انسان باز می گردد و در واقع این شناخت مبنای تمامی علوم است و ما زمانی می توانیم به نگاه واحدی از انسان دست یابیم که تعریف جامع و یکسان از اشرف مخلوقات داشته باشیم.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر